Voi jukoliste, kun iskee raivopäänsärky aina välillä.
Syy raivopäänsärkyyn on tuo koira, joka luonnollisesti käyttää tilanteet hyväkseen ja varastaa pöperöt cockerin kupista aina kun suinkin mahdollista. Ja se on hyvin usein mahdollista, eikä paljon auta, että mä kiellän tuota menemästä kupille, jos toinen oikein kutsuu sen sinne ja lässyttää vaan kun koira vetää kaverin ruokia.
"Voi voi älä nyt, kun ne on cockerin ruuat, voi voi..." Meinasin jo räksähtää, että älä nyt helvetti voivottele, vaan nappaa sitä niskasta kiinni ja siirrä se toiseen paikkaan! Tuo koira ei kunnioita alakertaa vitun vertaa, eikä sen tarvikaan. Sillä siis ei ole mitään syytä kunnioittaa alakertaa, kun se saa tehdä ihan mitä sitä suinkin huvittaa.
Jos se on ruokavarkaissa ja alakerta marssi paikalle, se vilkasee että jasså, yleisöä. Jos se on ruokavarkaissa ja minä marssin paikalle, koira on ääntä nopeammin eri huoneessa, ennen kun ehdin suuttua sille.
Ovet on joo kiinni yläkerrassa, jos mä olen esim laittamassa ruokaa tai koneella. Mutta koska veski on alakerrassa, ja mä tykkäisin laskea koiran irti pihaan, se kulkee portaat alakertaan irti. Mutta koska tavaksi on näköjään muodostunut kuppiratsia heti kun alakertaan päästään, koira kulkee tästä lähtien portaat sisälläkin remmissä. Menee hermot sen verran pahasti tuohon touhuun nyt. Koiralla ei ole enää mitään asiaa keittiöön ja alakertaan mennään vaan irti tai muuten tulee huutia.

Ja tästä ruokailusta päästään toiseen raivopäänsärkyyn.
Hukka on nyt tämän ja eilisen aikana vetänyt neljä isoa kupillista vanhuskoiran ruokaa. Ja ne kupit on oikeesti isoja, samankokoisia kuin rotikan kupit. Ja ne on aina täynnä. Kuivaa ruokaa-jee! Plus lihanpaloja tai kanaa tai riisiä tai maksapasteijaa tms.
Tämä jatkuva napostelu ja varastelu on johtanut siihen että Hukka on nyt äkkiläski. Ja nimenomaan äkkiläski, kaikki läski on mahassa ja sekä ylä-että alalinja on täysin luonnottoman näköinen.
Käveltiin vanhemmille syömään tänään ja erehdyin tuumaamaan koiralle, että vtun läski, kun se tuli jalkoihin pyörimään. Äiti hermostui, että toinen on just nyt hyvän näköinen ja ettet uskalla laihduttaa sitä nyt.
Jumaliste, se on samannäköinen kuin viime kesänä vedettyään rotikan kanssa puokkiin 15l kuivaruokaa! Eli ei todellakaan näytä hyvältä. Enemmän se näyttää siltä, että tulipa herkuteltua ja onpa tukala olo.
Eihän mun pidä ottaa äidin puheita vakavasti tai edes kuunnella sitä, kun en niiden kanssa asu ja koira on täysin mun. Mutta ottaa se nyt päähän kun ei yks viitti millään uskoa kun sanotaan että se tasan laihdutetaan normaaliksi itsekseen, mikä on ihan hyvä runko nuorelle koiralle. Ei sen kuulu olla samanlainen pullero kun jotkut showkelpiet, minkä kuvia äiti on ilmeisesti netissä nähnyt. Ei vaan taida mennä sille jakeluun.


Juoksut on slut, eikä koiraa huvittais pätkääkään olla sylissä. Mulla vaan on nyt jostain syystä mieletön läheisyyspula ja halipula melkein 24/7, joten Hukka on oppinut kiltisti tulemaan syliin halattavaksi tai viereen makaamaan.
Ja tuo muuten hallitsee samanlaisen "mä tässä ihan viattomasti pidän päätäni näin"- tyylisen pää syliin- siirron kuin mäkin. Mä harrastan sitä lähinnä kavereiden kesken kun istutaan jossain ja väsyttää. Hukka taas tekee sitä kotona, jos mä olen komentanut liikaa tai en ole huomannut lasta tarpeeksi :D Hauska piirre koirassa.