Onkohan Hukalla tulossa jonkunlainen murkkuikä, vai mikähän sitä vaivaa?
Veli tuli käymään tossa viikonloppuna ja lähtee tänään. Hukka-parka on koko ajan säpsynyt veljeä tai mielistellyt sitä minkä kerinnyt. Kyllä se yleensäkin ihmisiä pussailee ja pyörii jaloissa, mutta ei koskaan noin paljoa. Alkuun se ihan selvästi väisti ja pelkäs sitä. Vähän kun ääni nousi (jos veli vaikka innostu jostain), niin Hukka karkas äkkiä mun jalkoihin.
Mä en nyt millään haluais, että se alkais pelkäämään miehiä.

Eilen ei päästy treeneihin, kun työt loppu neljältä ja koulu alko viideltä ja kotona olin seittemältä. Ja loppu näppärästi saldokin, niin etten voinut laittaa viestiä Jennalle ja sanoa, etten pääse (sori!). Sisko oli kuulemma kumminkin ollut, ja sen koirilla oli ollut hirmu kivaa.
Veli oli käyttänyt Hukan lenkillä mun työpäivän aikana ja mä meinasin hermostua sille ihan tosissani kun tulin kotiin. Hukka ei yleensä malta nahoissaan pysyä kun mä tulen, mutta nyt se pyörähti kerran ovella ja painu takasin nukkumaan. Laitoin pennulle remmin ja hain tyhjät pullot kaapista, että käydään kaupassa, niin veli vasta sillon viitti sanoa, että ne oli olleet vasta tunnin kotona, kun kävivät Hukan kanssa lenkillä. Joo ei siinä mitään, kiva kun viittii käyttää mun koiraa ulkona. Hukka on kuitenkin vielä aika pieni (okei, vuoden, mutta silti), eikä sitä tarvis lenkittää kuutta tuntia! Otin sen kuitenkin mukaan, kun kerran hihnan sille laitoin, enkä halunnut sitä alkaa huudattamaan kotona. Käveltiin hi-taas-ti ja rau-hal-li-ses-ti  kauppaan ja takasin.
Katoin illalla, että miten se kävelee vähän oudosti, niin eiköhän ole kaikki paikat pennulla ihan jumissa. Että ihan helvetin kiva taas. Mä en ole käynyt mitään kursseja koirahieronnasta, mutta osaan sen verran onneksi kuitenkin hieroa, että pentu käveli suht normaalisti tänä aamuna. Ja kielsin yli tuntia pidemmät lenkit.

"Mä ajattelin, että kun sillä on virtaa, että jos se väsyis." Kelpietä et saa liikunnalla väsytettyä, se on selvä. Nyt se oli luultavasti nukkumassa, koska lihaksiin sattu. Siskon rotikka on ihan samanlainen siinä mielessä. Hukka ei ole tottunut kävelemään paria tuntia pidempiä lenkkejä asfaltilla. Eikä yleensä niinkään pitkään, koska sitten mennään pelloille ja metsään riehumaan. Ei se oo koiralle oikeenlaista liikuntaa, että juostaan ihmisen vierellä ihmisen tahtia monta tuntia. Varsinkaan jos ei koira oo siihen tottunut.

Hitto kun ottaa päähän!