Miten ihmeessä voi saada koiran tajuamaan, ettei kaverin kupille ole minkään valtakunnan syytä mennä? Kaveri on pehmeä spanieli, joka ei yksinkertaisesti osaa pitää puoliaan. Hukka varasti tänään sen suusta herkkutikun (jonkun semmosen ison dentastixin näkösen jutun) ja spanieli komensi ihmisiä tekemään jotakin. Hukka sai (vaihteeksi) pöllytyksen ennen kun uskoi ettei se ole sen luu, kun yritti napata sitä vielä lattialta spanielin edestä. Ja reppana piti päästää sitten oven taakse syömään namiaan. Toinen ongelma on spanielin ruokakuppi. Meillä kun on yhteinen keittiö ja eteinen tossa alakerrassa, ja ovi yleensä auki. Ja spanielilla on yleensä myös ruokaa kupissaan. Tai sillä on aina ollut ruokaa kupissa kun mä olen täällä käynyt. Mutta nyt tuo riivatun kakara on keksinyt miten ovet saa auki ja käy aina varastamassa kaverin kupista kaikki ruuat. Eikä spanieli sano mitään. Mun on hankala tietää miten paljon ja mihin aikaan Hukka on syönyt ja toisaalta on myös vaikea tietää miten paljon spanieli on saanut ruokaa. Toinen on lihotus- ja toinen laihdutuskuurilla, joten ei tämä nyt kamalan hyvä juttu ole. Olin äsken hetken keittiössä Hukan kanssa ja laitoin tyhjään kuppiin pari raksua. Ja aina kun koira meni kupille se sai pöllytyksen. Ja aina kun käveli kupin ohi ilman että koski siihen vaan otti esimerkiksi kontaktin muhun, sai namin. Hetken jo näytti kun se olis tajunnut jotain, kunnes se sitten vielä varalta päätti keittiöstä lähdettäessä tsekata kupin. Ja lensi siitä hyvästä melkein seinään. Saamarin paviaani. Ja nyt se on sitten tosi loukkaantunut kun mä vaan komennan lasta. Olis siis sikakiva tietää miten mä saan sen lopettamaan kuppiratsiat niin että pysyttäis edes jotenkin perillä kummankin koiran syömisistä.