Joo, päätin sitten ilmoittaa itseni ja Hukan sinne hakuleirille. Tuumasta toimeen, laitoin eilen viestiä sille leirinvetäjälle, ja kysyin mitä täytyy kertoa. Se vastas, että yhteystiedot (mikä mun ois pitänyt tajuta ehkä itekin, hyvä minä, olen mä sen verran noita leirejä kuitenkin vetänyt), koiran nimi, ikä, rotu ja vähän tasoa, millä ollaan treeneissä (eli vähän vissiin, että miten ollaan treenattu ja mitä), ja mitä mä harjoituksilta toivon. Tuli vähän tenkkapoo, en kai mä tommosia oo miettinyt!

Vastasin sille lopulta pitkällisen pähkäilyn jälkeen (ne yhteystietoni tietty, ja sen että Hukka on 12kk kelpienarttu), että ollaan treenattu Hukan kanssa huhtikuulta raunioilla hakua, muutaman kerran ohjatusti metsässä ja paljon "yksinään", mutta että kesällä oli parin kuukauden treenitauko. Kerroin, että Hukka etsii ja löytää tosi hienosti, mutta jos näkee maalimiehen menevän piiloon, kuumuu liikaa ja alkaa säheltää. Sanoin, ettei oo vielä ilmaisua harjoteltu, kun en nyt tiedä sitten, että koitetaanko sitä haukkua, vai alanko opettaa suoraan rullailmaisulle. Myönsin myös sumeilematta omaavani lajista yhtä pitkän kokemuksen kuin Hukkakin, eli en juuri mitään. Ihan vaan, ettei se kuvittele musta liikoja :D

Sanoin tylsästi toivovani harjoituksilta vaan uusia paikkoja ja ihmisiä, kun nämä treenimetsät (paitsi ehkä sitä Latometsää lukuunottamatta) on aika hyvin jo koluttu, ja treeniporukkakin on niin pieni, että ihmiset on jo tosi tuttuja.
Kehuin vielä, että vaikka Hukka on vielä tosi nuori, se osaa keskittyä tosi hienosti. Välillä on tietty hirvee häsellys päällä, mutta yleisesti ottaen tosi hienosti keskittyy tekemään töitä.


Neiti keksi uuden kivan jutun aamulla peltolenkillä. Päästin sen irti (niinkun pelloilla nykyään aina), ja kun se vaan pyöri jaloissa, nappasin maasta kepin ja heitin sen jonkun matkan päähän. Ja yllättäen tästä tulikin Hukan mielestä ihan ykkösjuttu, että mä heitän kepin ja Hukka hakee sen kauheeta ravia mulle. Puolimetrinen keppi ja tommonen sintti hakemassa. Ja tietty tapporavistamassa välillä kans. Vaan olihan sillä ainakin kivaa :)
Aamupalaa sille tuli vaan vähän ton riehuleikin takia, ja osin kyllä senkin takia, että pääsen hakemaan eka päivä uuden säkin ruokaa sille, ja siihen asti saa luvan syödä mitä kaapista löytyy- mikä ei siis ole todellakan paljon! Hyvä jos viikoksi riittää tuo ruoka, mitä siellä nyt on... Vaan sitten annetaan riisiä.

Eikä mennyt paimenkoiralla kuppi nurin, kun sisko muutti eilen omaan uuteen asuntoonsa koirineen, eli ei enää pyöri meidän nurkissa. Vähän Hukkaa hämäs, kun ei päässyt jututtamaan "muuttomiehiä", eli siskon kavereita. Sai se sitten häkkivarastossa käydä tervehtimässä, kun kävin sanomassa, että mennään lenkille. Kait se sitten kuitenkin tietää, että mä olen sen lauma, ja se jonka perään sen pitää kattoa. Ja se kattokin sitten niin tiukasti mun perään, että vaikka oli irti, ohitti lauman ihmisiä ja pari koiraakin ilman sen kummempaa käskyä. Saa nähdä, mitä se on päivän aikana tehnyt, kun mä olen ollut töissä :-P

1984226.jpg

Hukka ~4kk ja Talja, ennen kuin siitä tuli Talja.