En tuohon treenimerkintään kirjoittanut, mutta oikeesti. Mikä siinä on, kun ihmisillä on sellanen omituinen harhaluulo, että jos koira on julkisella paikalla, sitä saa kuka tahansa Tahvo Tallaaja tulla rapsuttamaan ja silittämään?

Sunnuntaina siellä Tampereen rautatieasemalla, kun Hukka nukkui mun vieressä penkillä, paikalle pamahti äiti-ihminen kahden kääpiön (aka lapsen) kanssa.
Mä tietty ajattelin, että siinä nyt on ainoa vapaa paikka kilometrin säteellä, mutta että istukoot, enkä kiinnittänyt sen enempää huomiota. Niin eiköhän vaan tämä äiti ala selittää ipanoilleen, että menkää menkää silittämään koiraa kun on noin söpö ja kaikkee.
Yleensä mä olen äärimmäisen kärsivällinen kaikenlaisia omituisia hiippareita kohtaan, mutta raja se on mullakin. Ja nyt se raja kulki just siinä, kun mun koira nukkuu ja sitä tullaan puoliväkisin palluttelemaan.

Ilmotin sille äidille, ettei siihen saa koskea. En siis edes valehdellut että se syö nuo sun kullanmurut ja paskoo ne vasta ens vuonna ulos, tai jotain muuta, mitä joskus muullon on ehkä tullut laukaistua, vähän joskus harkitsemattakin, myönnetään...
Se äiti vaan tomerasti tuumas, että jos mä kerran tuon koirani julkiselle paikalle, sitä saa ihmiset silittää. Omituinen mielipide mammalla.
Sanoin niille sen lapsille, ehkä 4- ja 7vuotiaat pikkutytöt, että koiraa ei nyt saa silittää kun se nukkuu ja voi säikähtää. Ja ettei se tunne niitä lapsia niin että voi käydä huonosti.
Ihana kun se nuorempi muksu totes mulle, että niin, ei mekään tykätä jos meitä herätetään.

Miksi ihmeessä aikuiset ei voi olla yhtä fiksuja? Jos nelivuotias tajuaa, ettei koira halua että sitä herätetään nyt, niin ei se voi olla aikuisillekaan kovin vaikeeta tajuta!
Kehuin sitä lasta, että se sano kyllä tosi fiksusti ja se loisti kun vieras aikuinen kehuu sitä. Kyllä lapset on sitten ihania joskus. :P

Kirjotin tuosta SBCAK:n palstalla, ja joku tuumas aiheeseen, että niinpä, ei sekään mene taputtelemaan kadulla vieraan lapsen päätä vaikka kuin olis söpö! :D
Mutta siinäpä hyvä vastaisku. "Mene Hukka kattomaan, kun tätillä on söpö lapsi!"